Мета уроку: ввести означення трикутника і його елементів, види
трикутників; формувати в учнів навички і вміння визначати вид трикутника, знаходити
суму його кутів; розвивати мислення учнів і геометричну уяву.
Тип уроку: засвоєння знань.
Справжній
скарб для людини – вміння трудитися.
Езоп.
Хід
уроку
І.Актуалізація опорних знань.
1.Повторити види кутів
1.Кут, градусна
міра якого дорівнює 180.
2.Кут, градусна
міра якого лежить в межах від 0до 90.
3. Кут, градусна
міра якого лежить в межа від лежить в межах від 90 до 180.
4. Кут, градусна
міра якого 90.
5. Що таке
бісектриса кута?
6.Кути ,які
можна накласти один на один.
7. Градусна міра
гострого кута?
8. Як
називається спільний початок двох променів кута?
|
|
|
ІІ.Мотивація навчання.
На попередніх уроках ми навчилися
будувати відрізки, промені, кути. А сьогодні ми спробуємо об’єднати всі ці
знання.
Розгадавши ребус ми з вами
дізнаємося тему нашого сьогоднішнього уроку.
Ш.Формування навичок і вмінь.
Перш ніж перейти до знайомства з
трикутником, давайте послухаємо про нього. Що ж це за фігура така?
У
трикутнику, як в хаті,
Різних
мешканців багато. Кути, сторони вершини,
Є ще з назвами смішними:
Бісектриси,
медіани
І висоти
невблаганні.
Бісектриса
– це актриса,
Роль
важливу грає.
як
виходить із вершини,
То на
дві рівні частини
Кути
поділяє.
Є ще
медіана й висота,
Але то
наука для нас ще важка.
1. Означення.
2.Види трикутників.
І. Як можна розділити трикутники
в залежності від довжини його сторін?
1. У трикутника всі сторони
можуть мати різну довжину.
2. . У трикутнику всі три сторони
мають однакову довжину
3. У трикутнику можуть бути дві
сторони рівні.
1)Накресліть який-небудь
трикутник. Позначте його вершини. Виміряйте довжини всіх його сторін.
Якщо порівняти довжину якої-небудь
сторони трикутника з сумою довжин двох інших його сторін, то що ми побачимо? (В
трикутнику АВС сума довжин двох його будь-яких сторін більша за третю сторону).
2). Виміряйте всі кути і знайдіть
суму їх градусних мір.
Сума кутів трикутника дорівнює 1800
ІІ. Як можна розділити трикутники
в залежності від кутів з яких він складається?
1. У трикутнику всі три кути
гострі.
3. У трикутнику один кут тупий і два гострі.
1)Накресліть тупий кут КLM.
Чи можна побудувати трикутник КLМ у
якого два тупих кути?
2)Накресліть прямий кут ХОУ.
Чи можна побудувати трикутник ХОУ
у якого два прямих кути?
3). Побудуйте трикутник КМЕ,у
якого був би один прямий і один тупий кут. Чи можливо таке?
4). Побудуйте прямокутний
трикутник FQL з прямим кутом Q і
сторонами GF=4 см.GL=3 см. Виміряйте
довжину третьої сторони. А тепер давайте я відгадаю чому у вас дорівнює третя
сторона (5 см.)
Історична
довідка. Єгипетський трикутник.
Землеміри Стародавнього Єгипту
для побудови прямого кута користувались таким способом. Мотузок ділили вузлами
на 12 рівних частин і кінці зв'язували. Потім мотузок розтягували на землі так,
щоб утворився трикутник зі сторонами 3,4 і 5 поділок. Кут трикутника,
протилежний до сторони, яка має 5 поділок, був прямий. У зв'язку з таким
способом побудови прямого кута трикутник із сторонами 3, 4, 5 од. називають
єгипетським
ІV. Робота з підручником
ст. 158 – 159, розібрати означення.
V. Виконання
вправ.
1(717). Виміряй сторони і кути
трикутників на рисунку152 і рисунку 153. Обчисли їх периметр і суму кутів.
2(719). Накресли трикутник АВС, у
якого АВ=4см, а АС=5 см. Виміряй сторону ВС та знайди периметр трикутника.
3(722). Кожна сторона трикутника
дорівнює 5 см. Як називається такий трикутник?
4(728). земельна ділянка
трикутної форми має периметр 1200 м. Одна зі сторін дорівнює 380 м, інша 570 м.
Обчисли третю сторону.
VІ. Підсумок
уроку.
4
|
Т
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
7
|
Р
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
9
|
И
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
1
|
К
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
5
|
У
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
2
|
Т
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
6
|
Н
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
8
|
И
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
3
|
К
|
|||||||||||||||||||||||||||||||
1.Замкнена ламана з її
внутрішньою областю.
2.Многокутник,у якого 5 кутів і 5
сторін.
3.Прямокутник,у якого всі сторони
рівні.
4.Трикутник у якого всі кути
гострі.
5.Трикутник у якого один кут
тупий.
6.Трикутник у якого всі сторони
різні.
7.Трикутник у якого один кут
прямий.
8.Сума довжин сторін
многокутника.
9.Трикутник у якого всі сторони
рівні.
VІ. Домашнє
завдання.
Заповнити таблицю (учні отримали
заготовки таблиці).
Назва
трикутника
|
Графічне
зображення
|
Види
трикутників
|
|||
Гострокутний
|
|||||
Прямокутний
|
|||||
Тупокутний
|
|||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий