П’ятниця – станція «Ігрова»

П’ятниця – станція «Ігрова»
для учнів 5-7-х класів.



Мета: перевірити вміння учнів застосовувати набуті знання у нестандартних ситуаціях, мобілізувати учнів на активне оволодіння програмним матеріалом, розвивати логічне мислення учнів, пам'ять, увагу, самостійність, формувати інтерес до математики.

Хід змагання
І. Вступне слово вчителя.
Учитель. Сьогодні ви зможете показати не тільки знання вивченого матеріалу, але і уміння міркувати, зіставляти, знаходити вихід із складних ситуацій. Нехай під час змагань пануватимуть кмітливість, наполегливість, впевненість, довіра та поваг один до одного. Усі ці складові допоможуть вам отримати перемогу. У змаганні беруть участь дві команди, один з гравців є капітаном команди.

ІІ. Розминка.  «Чарівний акваріум»
Перед вами акваріум з чарівними рибками. Вловивши рибку і давши відповідь на запитання ви отримуєте 1 бал. Участь у конкурсі приймають всі учасники команди.
ІІІ. Бавимося з трійками.
Потрібно поставити чотири будь-які арифметичні знаки («+», « », «*», «:»), за потребою дужки, між п’ятьма цифрами «3» так, щоб отримати числа 0; 1; 2; 3; 4; 5; 6; 7; 8; 9; 10.
Приклади відповідей
3 * 3 – 3 – 3 – 3 = 0 3 * 3 – 3 * 3 : 3 = 6
(3 + 3 + 3) : 3 : 3 = 1 (3 * 3 – 3) + 3 : 3 = 7
(3 + 3 + 3 – 3) : 3 = 2 3 + 3 + 3 – 3 : 3 = 8
3 + 3 – 3 – 3 + 3 = 3 3 + 3 + 3 + 3 – 3 = 9
(3 + 3 + 3 + 3) : 3 = 4 3 + 3 + 3 + 3 : 3 = 10
(3 * 3 + 3 + 3) : 3 = 5

ІV Конкурс капітанів.
Конкурс проходить у вигляді гри «Хто перший назве число 100». Перший учасник записує число, менше за 10, другий додає до нього число, не більше за 9, і записує отриману суму. Так капітани до суми по черзі додають числа, не більші за 9. Виграє той, хто отримає в сумі число 100.

V. «1, 2, не зіб’юся…»
У конкурсі беруть участь усі члени команди. Команди грають по черзі і називають по порядку всі натуральні числа від одиниці і далі, але числа, кратні трьом, і числа, які містять цифру «3», заміняючи словосполученням «не зіб’юся». Програє та команда, яка зіб’ється підчас лічби.

VІ. «Винахідливий».
Команда отримує лабіринт. Потрібно допомогти Незнайку дібратися до виходу. Якщо ви потрапили на бомбу, то маєте написати на іншій стороні назву пісні, що містить цифру. Наприклад: Жили у бабусі два веселі гуси.

VІІ. «Великий ерудит».
Команд по черзі відповідають на одне питання. За домовленістю, обидві команди відповідають на одну й ту саму кількість запитань. Відповідь надає один учасник команди. При необхідності відповідь треба пояснити.
1. Від тканини довжиною 26 м щодня відрізають по 2 м. Якого дня відріжуть останній шматок? (дванадцятого)
2. Щука важить 1 кг і ще пів щуки. Скільки важить уся щука? (2 кг)
3. Пара коней пробігла 10 км Скільки пробіг один кінь? (10 км)
4. Назвати три числа, добуток і сума яких однакова. (1, 2, 3)
5. На фізкультурі учні стоять у шерензі довжиною 25 м на відстані 1 м один від одного. Скільки учнів в класі? (26)
6. Назвати 5 днів підряд , не називаючи ні числа, ні дня тижня. (позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)
7. Яке число дорівнює кількості букв у його назві? (три)
8. На даху 7 горобців. Кішка піймала і з’їла одного. Скільки горобців залишилось? (жодного)
9. два батьки і два сина піймали три карасі, кожний по одному. Як це може бути? (це дід, син і онук)
10. У будинку 5 кімнат. Із однієї зробили дві. Скільки стало кімнат? (6)
11. Катруся з дуба рвала груші, у кошик складала: дві татові і дві матусі, три братику і три Катрусі. Скільки всього було груш? (жодної)
12. Мельник прийшов до млина. У кожному кутку він побачив по три мішки, на кожному мішку по 3 кішки, кожна кішка мала по 3 кошеняти. Скільки ніг усього у млині? (2, у мельника)
13. До школи йшло 4 хлопчики, а на зустріч їм – 5. Скільки дітей йшло до школи? (4)
14. Горіло 10 свічок. Три погасили. Скільки свічок залишилось? (3)

 VІІІ. «Казкова».
Ми всі в дитинстві полюбляли читати казки. От і побачимо яка команда прочитала більше казок. Останній наш конкурс «Літературний».  Команди по черзі називають літературні твори, назви яких містить цифри. Назви повторювати не можна. За кожну правильну відповідь отримуєте 1 бал.

Підсумок змагання.
Підбиваються підсумки змагання, підраховуються усі бали і визначаються переможці.

МАТЕМАТИЧНА ВІКТОРИНА  5-6 КЛАС
1.Летіла зграя качок. Одна попереду і дві позаду,одна поміж двома і три вряд. Скільки летіло качок?
2.10 колод розпиляли кожну на 2 плахи. Скільки стало колод?
3.Поставити двох хлопчиків так,щоб кожен стояв позаду другого.
4.Недалеко від берега стоїть корабель .З нього спущено на воду за борт мотузяну драбину . На ній 10 щаблів і відстань між ними 30 см. Нижній щабель торкається води. Океан спокійний ,але починається приплив,який підіймає воду щогодини на 10 см. Через який час покриється третій щабель?
5.Я задумав число,взяв четверту частину його додав 16 і дістав 20. Яке число я задумав?
6.Брат у 3 рази старший сестри, а сестра на 6 років молодша брата.
Скільки років кожному?
7. Два півні можуть розбудити своїм співом одну людину. Скількох людей розбудять своїм співом півнів?
8. Скільки граней має незагострений шестигранний олівець?
9.Один чоловік випє  діжку води у 30л. за 10 днів , а з жінкою випє гуж діжку за 6 днів . Треба знайти, за скільки днів діжку води випє одна жінка?
10. Зграя мавп гралася: третя частина їх гралася в лісі, решта шість кричали на вершині горба. Скажи мені: скільки було всіх мавп?
11. Опівночі йшов дощ . Чи можна чекати сонячну погоду через 2 доби?
12. Що знаходиться між берегом і річкою?


Комментариев нет:

Отправить комментарий